ART

Lights

Audovizuális élmény strukturális elemekkel

Cerith Wyn Evans korunk egyik legnagyobb konceptualista művésze. Pályafutását meglepő módon a filmiparban kezdte Derek Jarman brit rendező mellett, majd a 90’es években fokozatosan a nyelv és az észlelés köré épülő koncepciók egyik mesterévé vált. Alkotásaiban egy-egy összművészeti projektet “tisztelhetünk”, melyek egyszerre alkalmaznak telepített objekteket, szobrászatot, filmet, fotót, valamint mindehhez szorosan kötődő írásokat.

Evans az egyik kedvenc londoni galériámban, a White Cube falai között mutatta be tavaly novemberben az alábbi kiállítást, amely egyfajta fura szürreális meditáció hatását keltette. A térben eltérő csavart, illetve torzított világító testeket installált, a fény által utalva az egyetemes energia áramlására.

A teremben gyári zajra emlékeztető zúgás volt hallható, ezzel megidézve egy ősi mechanikus gépezetet, amely a neon fényekkel karöltve egyszerre utalhattak a teremtésre és a kezdeti tisztaság varázsára. Az egzotikus növények szintén erre a párhuzamra vezethetők vissza, valamint megtörik a kontextus gépies jellegét az organikus attribútumok beemelésével.

Lássuk a képeket!


Audiovisual experience with structural elements

Cerith Wyn Evans is one of the biggest conceptual artists of our age. Surprisingly, she started her career in the film industry beside Derek Jarman british director, then during the 90s, she’d gradually become a master of concepts built around language and recognition. We can discover multidisciplinary projects in her creations, which apply installed objects, sculpting, film, photo, and writings that are closely related to all this.

The exhibition you see below, that created the effect of a kind of surreal meditation, was presented last november, at White Cube, one of my favourite galleries in London. She installed twisted and distorted illuminating frames into the given space, using the light to refer to the flow of universal energy.

You could hear a factory noise-like sound in the room, evoking the ancient mechanic machine, which, hand in hand with the neon lights, might have been a reference to the creation and the magic of primaeval innocence. The presence of these exotic plants might also lead us back to this parallel, the organic attributes break the mechanical nature of the context by being placed into the whole picture.

Let’s see the pictures!

Cerith-Wyn-Evans-Solo-exhibition-White-Cube-Bermondsey-London-22-September-15-November-2015-3

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s