CAMPAIGN

*have

Has (got) és have (got) – Jelentése: van valakinek valamije, “birtokolni” valamit.

Egy egyre népszerűbb hazai szépségszalon értelmezésében azonban ez nem csupán egy ütős frizurát vagy make up-ot jelenti, hanem a szépség egy sokkal magasabb szintjét, univerzálisabb értelmezését.

Kökény Judit és Kozma Norbert párosa hosszú idő óta talán az egyik legjobb dolog, amely a hazai divatszféra beauty és hair szekciójában történt. Munkásságukkal friss vért pumpáltak a szakmába, “have” névre keresztelt szalonjuk által egészen izgalmas élményben kívánják részesíteni vendégeiket.

A szemünket is tudjuk kényeztetni

A blog olvasói bizonyára tudják, mennyire szeretem a kortárs képző- , illetve iparművészet legfrissebb generációját. Pont ezért rendkívül boldoggá tesz, hogy a szalon egyfajta kiállítótérként egyaránt funkcionál. Kozma Norbi Instagram profilját csemegézve mindig boldogsággal tölt el, amikor a tehetséges fodrász éppen aktuális kiállítási tárgyaikról posztolgatja a szemkápráztató fotókat. Mi ez, ha nem a szenzibilitásunk egy magasabb szintre való emelése?

Bejegyzésem apropója azonban még a fenti tényeken is túlmutat. Megérkezett a “have” legújabb kampánya, amely a szubkulturális értékeket és az azokhoz szervesen kötődő zenei korszakokat értelmezte újra három felvonásban. Bár közvetlenül egyik képre sem húzható rá egy-egy szubkulturális séma és az adott korszakok minden egyes jellemzője, engem mégis egészen határozott impressziókkal tettek gazdagabbá.

Rave & Techno & Punk


Has (got) and have (got) – Defintion: somebody has got something, to „own” something.

In the interpretation of a more and more popular beauty saloon, this not only means a rockin’ frizure or make-up, but a much higher level of beauty, a more universal explanation.

The duo of Judit Kökény and Norbert Kozma is one of the best things that has happened to the beauty and hair section of the hungarian fashion sphere. By their work they’ve pumped fresh blood into the profession, and with their saloon named „have”, they’re willing to give their guests brand new experiences.

We can spoil our eyes too

The readers of the blog probably know how much I admire the latest generation of contemporary arts and crafts. This is exactly why it makes me happy to see a saloon function as an exhibition space. When browsing the Instagram profile of Norbert Kozma, seeing a talented hairdresser posting photos of current, dazzling exhibited objects fills me with joy. What else could this be, than advancing our sensibility to a higher level?

However, the intention of my writing extends beyond the facts mentioned above. The latest campaign of „have” has arrived, and in three acts it has redefined subcultural virtues and the  musical eras which are integral parts of it. Though we can’t put a subcultural scheme or a characteristic of the eras on the pictures directly, they’ve still made me richer with some quite determined impressions.

Rave & Techno & Punk

Az elektronikus zene szentélye, a rave partik őrületes estéi és a határtalan fantáziája volt az egyik inspirációs forrása a legújabb kampánynak. Ez az irányzat a ’80-as évek végén, Angliában kelt életre, s azokat a partikat nevezték így, amelyek elhagyott gyárépületekben vagy éppen szerelőcsarnokokban zajlottak (a későbbiekben azonban már sokkal inkább csak az elektronikus muzsika egyik meghatározó irányzataként tartják számon). Öltözködés és hajviselet szempontjából a változatos színhasználat és izgalmas sziluettek, anyaghasználat volt a jellemző. Külön érdekesség: Magyarországon a társadalom felsőbb rétegeiből áramlott lefelé, az alsóbb társadalmi rétegek irányába. Ennek oka a költséges technikai felszerelések szükségessége, amelyek egy igazán jó, egész napos és végtelennek tűnő rave parti alapvető kellékei voltak.


The shrine of electric music, the insane nights of rave parties and its endless fantasy were the sources of inspiration for the latest campaign. This trend came to life in England, at the end of the 80s, and parties made in abandoned factory buildings and plumber coliseums were named rave (later it was better known as a defining trend of electric music). As for clothing and hairdo, diverse color use, exciting silhouettes and gripping use of fabric was typical. Extra fun fact: In Hungary it went down from high society to lower classes. The reason was the need of expensive stage technology, which was required for a good, all day long, infinite  rave party.

Ramones, Sex Pistols, The Damned és a The Clash. Meghatározó zenekarok, amelyek fénykorukban a punk korszak ikonikus figurái voltak. Ez a rendszerellenes (zenei) mozgalom körülbelül 1974 hajnalán kezdte meg hódító hadjáratát. Ha feldolgozásra kerül ez az irányzat egy-egy divatanyagban, a legtöbbször meglehetősen lehangoló eredménnyel szembesülök. Sokan félreértik ennek a korszaknak a lényegét (nem csupán a bőrdzsekire, szegecsekre és szakadt farmerekre szabad korlátozni elménket). A have csapatának azonban tökéletesen sikerült megragadnia azt a fajta rejtett szenzibilátást, melyet a punk életstílus magában foglal. Mint ahogy azt egy punk fiatal is nyilatkozta korábban: “A punk nem holmi zenei műfaj, nem egy stílusirányzat, a punk egy életérzés…” – adott kontextusban kiegészíteném: és nem is csak egy “kakastaréj”.


Ramones, Sex Pistols, The Damned and The Clash. Important bands, which in their golden ages were iconic figures of the punk era. This (musical) movement against the regime started its campaign of conquest ca. at the dawn of 1974. When this trend comes to be processed in an editorial, I always face a pretty depressing result. Many people misinterpret the point of this era (we must not set our minds on leather jackets, studs and ripped jeans only). However, the team of „have” has managed to seize a kind of hidden sensibility, that punk lifestyle means. Just as a young punk said once: „Punk’s not just a music genre, not a trend, punk is a way of life…”– I would complete it in this context: and it’s not only a „cockscomb”.

Magát a “techno” kifejezést egészen pontosan 1988-ban használták először. Ehhez a zenei stílushoz köthető rengeteg partidrog elterjedése (bár a rave sem vetette meg, akárcsak a punk korszak). Egy rendkívül monoton alappal rendelkező zenei irányzatról beszélünk, amelyeket többnyire csak különféle szintetikus gyorsítókkal tudtak élvezni az emberek, különösen a 80′-as évek Amerikájában. Ez az eufórikus érzés és látásmód pedig kíválóan jelenik meg az elkészített anyagon is. A göndör, kócos fürtök és a kiváló styling – amely egy kedves barátom, Lendvai Lilla keze munkáját dícséri – egyaránt magával ragadják a kampány szemlélőjét, akárcsak egy másnap reggelig tartó, emlékezetes éjszaka. Imádom!


The very word „techno” was first used exactly in 1988. The spread of party drugs can be related to this music genre (though rave and punk didn’t ignore them either). We’re talking about a musical manner that has an extremely monotone base, and most of the time people can only enjoy it by taking synthetic drugs, especially in the 80s America. This euphoric feeling an aspect appear exceedingly on the finished musical material, too. The curly, disheveled tresses and the excellent styling – which was made by one of my dear friends, Lilla Lendvai – both enchant the beholder of the campaign, just like a memorable night that lasts till the following day.  I adore it!

Fotó/Photo: Móró Máté
Styling: Lendvai Lilla
Smink/Make-up: Kökény Juci
Haj/Hair: Kozma Norbi
Modell: Luca – Visage Management

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s