ART

Rainbow Church

A fények játékának szentélye

A Matisse által tervezett Rosairekápolna színvilága és varázslatos atmoszférája hatott leginkább az épületet a 20-as éveiben meglátogató Tokujin Yoshioka kortárs művészre. Pár éve bemutatott alkotása ( “Rainbow Church” ) a fény temploma, ahol a kristályok megelevenednek és egy képzeletbeli, nem evilági helyre kalauzolja el a látogatót.

Tokujin “Szivárvány templomának” megszületését körülbelül 500 kristály prizma teszi lehetővé, hiszen a lencsék által létrejövő fényhatás valódi színkatarzissal árasztja el az egyébként rendkívül letisztult belső teret, melynek nem mellesleg 2013-ban az MOT, azaz a Tokiói Kortárs Művészeti Múzeum adott otthont.

A kristály prizmák által keltett fények lényegében integrálják a látogatót, a műalkotás részévé válnak, s ennek köszönhetően minden egyes “vendég”  kapcsolatba lép az alkotással, s annak tárgyával, amelynek fő alkotóeleme egy olyan természetes tényező mint a fény. Egy fizikai reakciót vizsgál, használ fel művészeti szempontból megközelítve azt. A teremben csupán egy rögzített pad található, amely elősegíti a teljes átszellemülést, s mindemellett szimbolikus jelentőséggel bír.

Egy hely, ahol a fények valóságos szoborrá avanzsálják az ólomüveget, a természet és architektúra egyesül.


Apse of the play of lights

The colors and the magical atmosphere of Rosaire-chapel, designed by Matisse influenced contemporary artist Tokujin Yoshioka the most, when he visited the building in his 20s. His creation ( “Rainbow Church” ) the temple of light, where crystals come to life and the visitor is taken to an imaginary, not worldly place, was shown a couple of years ago.

The birth of Tokujin’s „Rainbow church” is enabled by ca. 500 crystal prisms, since the light effect made by the lenses overwhelms the extraordinarily clarified inner space with color catharsis, and was placed in the MOT, namely in the Museum of Contemporary Art Tokyo in 2013, to say the least.

The lights created by the crystal prisms  essentially integrate with the visitor, they become a part of the artwork, and thanks to this, every single „guest” gets connected with the creation and its subject, whose main component is such a natural factor as light. He examines and uses a physical reaction, approaching it from an artistic point of view. There’s only an immobile bench in the room, which forwards one’s full transubstantiation, and besides this it has a symbolical meaning.

A place, where lights promote lead glass to an actual sculpture, nature and architecture unite.

One thought on “Rainbow Church

  1. Visszajelzés: Tornado | BENCECSALAR

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s